Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


LinkedIn - Prečo je dobré ho mať?

LinkedIn - Prečo je dobré ho mať?

Ľudia si začínajú všímať profesijné siete LinkedIn, ale nevedia, na čo vlastne táto sieť slúži. Prečo je dobré budovať si profil na LinkedIn a na čo vlastne slúži?

Taký pracovný Facebook

Áno, jasne. LinkedIn je niečo ako Facebook, ale na úrovni profesijných vzťahov. Nebudete tam zdieľať svoje fotografie z dovolenky alebo fotografie vášho nedeľného obeda. Správne by ste sa tam mali podeliť o svoje vedomosti a skúsenosti. Základom LinkedIn je starostlivo vyplnený osobný profil, ktorý vyrátava vaše pracovné a profesijné skúsenosti. Nejde však o klasické nudné CVčko. Ideálne by ste mali svoj profil doplniť o najrôznejšie odkazy, ktoré smerujú na vami zrealizované zákazky, rozpracované zákazky alebo ďalšie služby, ktoré ponúkate.

Poctivý profil

Ak si vytvárate vlastný profil, buďte poctivý/á, pravdovravný/á, stručný/á a čitateľný/á. Napíšte si do profilu všetko, čo považujete za dôležité. Pripojte k tomu nejaké vlastné obrázky, fotografie a iné dôkazy o tom, že ste danú prácu vykonávali. Váš profil má byť jednoduchý a overiteľný, preto poproste svojich kolegov a klientov, aby vám tam vyplnili osobné hodnotenie alebo potvrdili vaše osobné kompetencie.

Fotky, odkazy, atď. ...

Je to jednoducho tak. Radi klikáme. Sme internetová generácia. Pridajte teda k vašim pracovným skúsenostiam aj relevantné odkazy na to, čo ste dokázali alebo za čo ste boli zodpovedný/á.

A o čo tam ide?

V LinkedIn je hlavným cieľom vytvárať si kontakty a mať stále poruke ľudí, s ktorými spolupracujete alebo by ste radi spolupracovali. Nebojte sa svojich obchodných partnerov pridať medzi svoje kontakty. Nakoniec práve nejaká vaša osobná kompetencia potvrdená od vášho zákazníka, bude mať väčšiu váhu, než si to napísať sám/a. Nebojte sa pozvať medzi svoje kontakty ľudí, ktorých poznáte (a často aj ľudí, ktorých neznáte). Predstavte si LinkedIn jednoducho ako Facebook, kde sa ale neriešia tehotenské brušká, taniere s jedlom a videá mačičiek, ale ako portál, kde ľudia zdieľajú svoje znalosti v pracovnej rovine.

Prečo to vôbec robíme?

Jednoducho preto, že chceme zostať s vybranými ľuďmi neustále v kontakte, a to nielen v okamihu, keď od nich niečo potrebujeme, alebo keď je čas na vianočný večierok. LinkedIn a jeho princíp budovania vzťahov je založený na tom, že svoje potenciálne aj doterajšie obchodné kontakty máte stále na očiach a máte možnosť, ako ich v mene svojej firmy oslovovať. Úplne s rovnakou ľahkosťou je možné na LinkedIn nadväzovať vzťahy s novými kontaktmi. LinkedIn môžeme teda používať ako nástroj na nadväzovanie nových kontaktov.

LinkedIn môže byť mŕtva stránka, ale zároveň s jeho aktívnym používaním môže ísť o veľmi zaujímavý profil. LinkedIn by mal slúžiť ako určitá osobná vizitka.

Čo to stojí?

LinkedIn je v základnej verzii zadarmo a pre väčšinu vašej činnosti to bude stačiť. Zadarmo môžete viesť svoj profil a nadväzovať nové spojenia. Zadarmo môžete do určitej miery vyhľadávať nové spojenia. Platená verzia umožňuje navyše posielať správy InMail. Platený účet tiež umožňuje nazrieť aj do širšieho okruhu profilu. Osobne si myslím, že platený profil nie je (zatiaľ) potrebný.

7 krokov, ako začať s LinkedIn

  1. Vyplňte si poctivo osobný profil.
  2. Vyplňte svoje kompetencie a požiadajte známych, aby ich prípadne potvrdili.
  3. Požiadajte relevantné kontakty, aby vám napísali hodnotenie.
  4. Používajte Newsfeed - zdieľajte novinky z vašej práce, zaujímavosti z odboru, pridávajte články - svoje ale aj tie zo Chytrého webu makléra.
  5. Komentujte príspevky ostatných (ale seriózne, toto nie je Facebook!).
  6. Pripojte sa do relevantných skupín a zapojte sa do diskusie.
  7. Pravidelne rozširujte svoju sieť kontaktov

LinkedIn v roku 2019

Na tejto sociálnej sieti sa novinky objavujú postupne a väčšinou neprinášajú nejaké významné zmeny. Počet užívateľov však stále stúpa a nie je vylúčené, že sa v LinkedIn budú snažiť dotiahnuť významnejších hráčov na trhu.

LinkedIn sa vpísal do povedomia ako „on-line životopis" a tým pádom nevytvoril sociálnu sieť v pravom slova zmysle a väčšina užívateľov ho nevyužíva aktívne, ale len pasívne vystavuje informácie o sebe.

LinkedIn je neprávom veľmi podceňovaný a nikdy nebude takou celebritou, ako voľnočasové sociálne siete, na ktoré prichádzame kvôli zábave. Avšak má obrovské kapacity v užívateľoch v produktívnom veku, ktorí v ňom môžu mať skvelý nástroj na komunikáciu a hľadanie nových pracovných či obchodných príležitostí. Výhodou LinkedIn je, že nie je anonymný a vždy preto viete, s kým sa prepájate. Úspech na ňom preto stojí na vybudovanie vzťahov a získavanie dôvery. Je však potrebné doň investovať čas.

Ak tento čas svojim kontaktom dáte, vráti sa vám to v podobe nových zákazníkov, klientov, zákaziek, za ktorými sa nebudete musieť naháňať- oni totiž prídu za vami sami.

Novinky stále pribúdajú

V roku 2018 prišlo na sieti LinkedIn k veľkým zmenám zavedením videa. Tento formát je v dnes stále populárnejší a inak tomu nebude ani tu. Ďalšou zmenou je využití heštegov, ktoré tu môže užívateľ sledovať.

"LinkedIn podľa odporúčaných heštegov navrhuje užívateľom obsah hlavnej stránky (tzv. feedu) a podnecuje aj správcov firemných profilov, aby ich uvádzali v zdieľanom obsahu."

Tento nástroj umožní správcom stránky sledovať relevantné príspevky a reagovať na ne. "Bohužiaľ, môžete použiť iba 3 heštegy a navyše je táto funkcia zatiaľ dostupná iba pre účty v angličtine."

Medzi ďalšie nové funkcie, ktoré sa môžu jednotlivým užívateľom objavovať postupne, pretože LinkedIn robí čiastkové aktualizácie, sú napríklad nové stránky firiem. V rámci tých budú užívatelia môcť aj zdieľať dokumenty, teda napríklad prezentácie či .pdf súbory. Pribudnúť majú aj udalosti, teda LinkedIn Events, ktoré sú momentálne v pilotnej prevádzke. Bude ich možné vytvárať, pridávať im popisy alebo na ne pozývať ľudí z vlastnej siete a posielať im správy. Mení sa tiež správca kampaní a pribúdajú možnosti spojené s aktualizáciou obsahu. Autori ďalej uvádzajú, že sa na tejto sociálnej sieti už čoskoro môžu objaviť aj tzv. príbehy známe predovšetkým z Instagramu, Snapchatu i Facebooku. To by prinieslo ďalšie možnosti, či už z hľadiska samotného obsahu, tak reklamy.

Počet užívateľov rastie

Najväčším trendom je narastajúci počet užívateľov - počet členov LinkedIn stále rastie a dnes má viac ako 590 miliónov členov. Najväčší nárast bol zaznamenaný v Indii, Spojených štátoch amerických a v Číne. Dochádza tiež k zvyšovaniu aktivity, keďže sa zdieľa stále viac a viac obsahu a rastie tiež počet správ posielaných cez túto sieť. U nás je situácia trochu iná. Tým, že pracovný trh v Českej republike je trochu špecifický, aj využitie LinkedIn je u nás iné. Na konci minulého roku dosiahol počet členov LinkedIn v ČR 1,5 milióna, čo je skoro o 600-tisíc viac, než to bolo v januári 2017. Mení sa tiež vnímanie tejto siete, jeho zámeru, možností a potenciálu.

Vzrastajúci počet užívateľov je možné očakávať aj v ďalších rokoch. Potenciál je napríklad v personalistike alebo obchode a celkovo sa vyplatí na LinkedIn byť. "Je ideálny čas presadiť sa tam, kde to konkurencia ešte nerobí tak dobre. Nepodceňovať a sledovať trendy."

Firmy pôsobiace v určitom odbore, v určitej lokalite, s určitou firemnou kultúrou, majú veľmi jasne definovaný okruh potenciálnych klientov. Aj keby to nemali byť vaši klienti v tomto roku, už budúci rok to môže byť inak.

zdroj: podnikatel.cz, janpavelka.com

50% ho
tovo

10 dní aplikácie zadarmo

Na aký e-mail Vám môžeme poslať prístup do aplikácie?

(ak e-mail s prístupmi nedorazí do 5 minút, skontrolujte aj hromadné a spam)